My life after diagnosed with cancer

Rabu, 8 Mac 2017

CUTI-CUTI SABAH 2017 @ KINABALU MOUNTAIN - PART 5

Pagi-pagi sejuk sangat di Ranau.... nak ambik air sembayang pun skit-sikit je. Selesai bersiap kami terus chek out dari hotel dan singgah dulu ke Desa Cattle Fairy Farm. (walaupon semalam dah pergi ke sini tapi orang kata pemandangan pagi lagi cantik sebab nampak mountain Kinabalu. Kena datang awal sebelum kabus menutupi gunung tu. kabus tu cantik, kalau kita berada di KK boleh nampak macam cincin putih mengelilingi gunung. Selesai posing-posing depan pintu masuk farm tu, kami terus ke Kinabalu Park.

Pemandangan di kawasan kinabalu Park sangat cantik. Yana bayangkan macam dalam hutan cerita Twilight saga. Masa kami datang, kawasan ni sudah dilitupi dengan kabus, so pemandangan sangat terhad. Papan tanda Kinabalu park yang ada world heritage site pon tak nampak. Terasa banggan la juga dapat bawa anak-anak ke sini. kawasan ni kiranya kawasan yang berkaitan dengan kerja Yana dan Ijam. Kami kan berkerja dengan jabatan warisan :)

Yana tengok banyak track jungle tracking, macam best je kalau nak ikut track-track ni. Memandangkan tahap kesihatan Yana so so aje maka niat nak tracking ni ditunda ke next time jika ada rezki. Di kawasan ni kami enjoy main-main dengan tupai-tupai yang jinak, menikmati keindahan semula jadi dan makan nasi ayam di cafe.

anak-anak main dengan tupai (x nampak pun tupai dlm pic ni)

Check point 1 je kami sampai

Yana & Sookie

Selamat Mendaki... walaupon x mendaki

belakang tu ada track untuk tengok pemandangan... tapi Yana x masuk

Belakang tu terpahat nama-nama mereka (mountain guide & pendaki)
yang terkorban masa berlakunya gempa bumi Di Sabah.



kesayangan ku
Lagi cerita CUTI-CUTI SABAH 2017

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Close the Care Gap

Sambutan Hari Kanser Sedunia 2022 – 2024:  Close the Care Gap   Sambutan Hari Kanser Sedunia yang bertemakan  ’Close the Care Gap’  dilaksan...