My life after diagnosed with cancer

Jumaat, 3 Mac 2017

CUTI-CUTI KE SABAH 2017 - part 1

Yana sudah berniat nak bawa anak-anak berjalan-jalan lepas habis semua cycle kimo. Rasa kesian dengan anak-anak bila mereka tak dpat percutian masa yana sakit. Kebetulan rezki dapat duit daripada insuran (Klim kritikal illness) terus Yana  ajak ijam ke Sabah. Sebelum Yana sakit, Ijam kerap ulang alik ke Sabah atas urusan kerja. Bila balik dari outstation, macam-macam dia cerita tempat best di Sabah pada anak-anak. So kami bercadang bercutian ke Sabah pada 23 - 26 Februari 2017.

Perjalanan kami bermula pada 23 Feb, mintak tolong kawan hantarkan ke KLIA2. Ni merupakan pertama kali Yana jejak ke KLIA2 sebelum ni naik MAS je. Besar sungguh KLIA 2 ni, macam-macam ada. Nasib baik sampai sana masa pagi buta, banyak kedai tutup/baru nak buka. Kalau semua kedai buka, parah la nak kawal Myka.

Niz Family @ KLIA 2

Sampai di Kota Kinabalu, Ijam terus dapatkan kerata sewa. Seorang kenalan yang dia kenal masa selalu datang Sabah. Untung juga kenal orang Sabah kan, senang nak berurusan. Perjalanan kami dari air port terus ke Ranau. Sepanjang pejalanan Yana dapat tengok perubahan yang ketara mengenai bandar Sabah. Banyak sudah bangunan dan shopping kompleks yang baru wujud. Last time Yana datang sabah masa tahun 2000 (Kalau x salah). Masa tu la Yana berjumpa dengan Ijam. Kami ke Sabah sebab terlibat dengan acara Hari Muzium Antarabangsa.

Lagi cerita CUTI-CUTI SABAH 2017




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Close the Care Gap

Sambutan Hari Kanser Sedunia 2022 – 2024:  Close the Care Gap   Sambutan Hari Kanser Sedunia yang bertemakan  ’Close the Care Gap’  dilaksan...