My life after diagnosed with cancer

Sabtu, 21 Januari 2017

I-City Shah Alam

Hari ini ada urusan di Shah Alam, selesai saje urusan tersebut anak-anak ajak "Jom abah jalan-jalan ke i-City". Kami pernah masuk i-City dulu masa Qhalyd dan Qhaleeda kecik-kecik. Myka je yang belum datang lagi, agaknya itu la sebab Ijam tergerak hati nak bawa anak-anak masuk ke i-City.

Kami sampai lebih kurang jam 6.45 petang di i-City dan suasana masih cerah. So, Yana cadang kami tunggu di surau sampai masuk waktu maghrib, lebih selesa nak berlibur kalu dah selesai solatkan. Lagi pun i-City ni lebih best kalau jalan-jalan bila sudah malam. Barulah nampak lampu-lampu yang cantik. Selesai solat maghrib, kami semua ke SNOWALK, nak main-main salji. 

SNOWALK

Dewasa : RM 35 X 3 = (Ijam, Yana & Qhalyd)
Budak : RM 30 X 2 = (Qhaleeda dan Myka)
Warga Emas : RM 30 X 1 = (Mak)

Jumlah keseluruhan : RM 195 + RM 5 (harga card) 

Rancangan awal nak main lama-lama di sini tapi kami tak tahan sejuk. Anak-anak pula tak pakai kasut so, makin sejuk dan kebas kaki. Nasib baik la boleh keluar berehan sebentar di kawasan lobby masuk tu. Sudah panas, anak-anak masuk balik main-main dengan salji. 

Myka pula sangai teruja, lari sana sini. Nak main-main dalam snowalk tapi permainan tak sesuai untuk MYKA. masa myka mengintai abang dan kakak dia main, boleh pulak myka tergelincir dan terantuk dahi sampai benjol. Nasib baik la tak bedarah, terus ijam bawa myka keluar di ke kawasan lobby untuk pujuk myka. 

RED Carpet
Harga masuk red carpet ni untuk kami ber6 dalam RM 180, tak ingat sangat jumlah sebenar. Main bayar je sebab teruja nak masuk. Dekat sini kami spend time lama juga, bergambar dengan setiap patung lilin. Anak-anak enjoy, dan yang paling best ada patung lilin yang nyanyi gamgam style tu dengan Michel Jackson. Kawasan tu ada lagu-lagu, so anak-anak aktif menari macam masuk disco (pernah masuk ke?) 

Banyak tempat kami pergi, dan kebanyakkan permainan Myka yang main sambil ditemani oleh abah or kakak or abah. Myka yang terlebih teruja, sebab tengok macam-macam mainan. Pantang nampak benda bergerak je, dia jerik nak naik! nak naik!! Penat Ijam nak kawal Myka, tak padan dengan dahi tengah benjoiii (kesian my bidadari dari syurga)

Selebihnya kami ambik gambar je dan jalan-jalan menikmati pemandangan lampu-lampu yang cantik. Batri phone Yana dan Ijam dah totally out, nasib baik phone mak masih banyak lagi powernya, so bolehla kami bergambar kenangan dalam i-City. 


Penambah Baikkan i-City

Lain orang, lain pengalamannya…. so ini komen Yana pada i-City.

1. SURAU - Masa Yana masuk ada nampak notis di tulis kain telekung di basuh 2 minggu sekali. Tapi bila tengok, macam dah lama tak basuh. Mungkin sebab ramai pengunjung yang pakai (fikir positif).

2. Harga tiket setiap permainan bagi yana mahal. Yang datang kebanyakkan berkeluarga bawa anak-anak. Bayang kan macam kami ber6, sekali masuk SNOWALK dah RM200, Masuk Red carpet dah nak capai RM 200. itu belum kira yang kami top up untuk mainan Myka yang sekali ride rm 5/ per head. Kalau boleh buat la harga tiket masuk untuk semua jenis permainan dengan sekali bayar dan boleh main sampai puas. Terasa macam mencekek darah je masuk i-City… Next time memang tak datang dah la i-City, baik plan gi legoland ke, Theme Park dalam Berjaya Time Square ke…. rasa lebih berbaloi sebab sekali bayar boleh main sampai puas.

3. Bagi Yana kalau boleh disediakan Kawasan khas untuk orang merokok di dalam i-City. Rata-rata yang datang berkeluarga dan bawa anak-anak kecil, dan sambil jalan-jalan boleh lihat orang merokok. Yana tak perasan pon ada tanda 'No Smoking'. bagi Yana semua thema park di Malaysia ni perlu jadi kawasan larangan merokok, baru la best dan selesa. Yang merokok tu sila merokok di kawasan khas. (pesanan ini termasuk utk Ijam juga).





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Close the Care Gap

Sambutan Hari Kanser Sedunia 2022 – 2024:  Close the Care Gap   Sambutan Hari Kanser Sedunia yang bertemakan  ’Close the Care Gap’  dilaksan...